- Novel Two-Stage Injector for Flame Stabilization in Supersonic Flows. AIAA Journal 43 (10), 2005, 2218-2223 mehr… BibTeX
- Design and testing of gasdynamically optimized fuel injectors for the piloting of supersonic flames with low losses. Basic Research and Technologies for Two-Stage-to-Orbit Vehicles 255 and 259 (5.2), 2005 mehr… BibTeX
- Influence of the Burnout in Vitiators on Ignition Limits in Scramjet Combustors. AIAA JOURNAL 42 (2), 2004, 319-325 mehr… BibTeX
- Einfluss des Vorheizerausbrands auf die Flammenstabilisierung in einer Überschallbrennkammer. Seminar des Sonderforschungsbereichs 255, 2002 mehr… BibTeX
- Numerical Investigation of Fuel Mixing, Ignition and Flame Stabilization by a Strut Injector in a Scramjet Combustor. Proceedings of the 11th International Conference on Methods of Aerophysical Research, 2002 mehr… BibTeX
- Novel Two Stage Injector for Hydrogen Flame Stabilization in Supersonic Airflow. AIAA/AAAF 11th International Space Planes and Hypersonic Systems and Technologies Conference, 2002 mehr… BibTeX
- Application of Spontaneous Raman Scattering to the Flowfield in a Scramjet Combustor. Proceedings of the 11th International Conference on Methods of Aerophysical Research, Novosibirsk-Denisova Cave, Russia, 2002 mehr… BibTeX
- Neuartiger Wasserstoffinjektor zur Flammenstabilisierung in einer Überschallströmung. Seminar des Sonderforschungsbereichs 255, TU München, Munich, Germany, 2002 mehr… BibTeX
- Selbstzündung, Flammenstabilisierung und Stoß-Flammen-Wechselwirkung in stoß-induzierten Überschallflammen. Arbeits- und Ergebnisbericht des Sonderforschungsbereichs 255 zur Begutachtung des Teilprojektes B11, 2001 mehr… BibTeX
- Numerische Voruntersuchung zu einer reagierenden Überschallströmung in einer Modellbrennkammer. Seminar des Sonderforschungsbereichs 255, Munich, Germany, 2000 mehr… BibTeX
- Ramanspektroskopie an einer reagierenden Überschallströmung und reaktionskinetische Untersuchung eines Wasserstoff-Vorheizers. Seminar des Sonderforschungsbereichs 255, 2000 mehr… BibTeX
Dr.-Ing. Tobias Sander
Technische Universität München
Lehrstuhl für Thermodynamik (Prof. Sattelmayer)
Dissertation
Verlustarme Pilotierung von Überschallflammen durch gasdynamisch optimierte Nebenstrom–Injektoren